تفاوت بین صفحه های سریع موبایل (AMP) و صفحات قابل استفاده موبایل (Mobile-Friendly )

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷     بازدید:  279
هیچ کسب و کار نمیتواند اهمیت داشتن محتوای وبسایت خود را به درستی و به سرعت در دستگاههای همراه نمایش دهد. اما، با انواع مانند سرعت اینترنت و اندازه های مختلف صفحه نمایش، دسترسی به وب تلفن همراه یک کار چالش برانگیز است. گوگل همواره بر روی کاربر تمرکز کرده است و تجربه کاربر همواره مهمترین عامل رتبه بندی بوده است. تجربه کاربر همیشه با زمان بارگذاری صفحه شروع می شود. در برخی از کشورها که سرعت اینترنت یک مسئله نیست، زمان بارگذاری صفحه کاملا بستگی به ویژگی های طراحی و توسعه صفحه دارد. هر بار که یک صفحه وب طول می کشد برای بارگیری، مالک سایت از دست خواننده / خریدار - و همچنین فرصت کسب درآمد از طریق تبلیغات و یا اشتراک. ; بعضی وقت ها، گوگل برچسب "تلفن همراه" را در نتایج جستجوی تلفن همراه معرفی کرده است. این برچسب به سایتهایی اضافه شد که تجربه پاسخگوی تلفن همراه را به میزان قابل توجهی تضمین کردند. این برچسب به تازگی حذف شده است، زیرا گوگل می گوید 85 درصد از تمام صفحات نتایج جستجو در تلفن همراه اکنون معیار برچسب های تلفن همراه را برآورده می کنند. ; آخرین پیشرفت برای بهبود نتایج جستجوی تلفن همراه و تجربه کاربر تلفن همراه بیشتر، پروژه های سریع موبایل (AMP) است که ابتکار منبع باز است که چشم انداز را به نمایش می گذارد که ناشران می توانند یک بار محتوا بهینه شده موبایل ایجاد کنند و بلافاصله در همه جا بارگیری کنند. AMP راهی برای ساختن صفحات وب برای محتوای استاتیک است که سریعا ارائه می شوند. تفاوت بین یک صفحه تلفن همراه و AMP را می توان با سوالات زیر درک کرد. صفحات همراه با موبایل (Mobile-friendly) چیست؟ صفحات همراه با صفحات با صفحات وب طراحی واکنشگرا (RWD) هستند. RWD یک رویکرد طراحی وب است که هدف آن طراحی سایتها برای ارائه تجربه مشاهده مطلوب در طیف گسترده ای از دستگاه ها - از مانیتورهای رایانه ای، تبلت ها به تلفن های همراه است. به طور خاص، واکنش به عرض پنجره مرورگر - نه فقط جریان متن، بلکه اغلب جنبه های تغییر پوسته صفحه را تغییر می دهد. صفحات متحرک موبایل (AMP) چیست؟ AMP یا Accelerated Mobile Pages یک ابتکار منبع باز از سوی Google است که در اکتبر 2015 راه اندازی شده است. صفحات صفحات سریع (AMP) صفحات سبک وزن هستند که برای بارگذاری سریع در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند. صفحات سازگار با AMP از زیر مجموعه ای از HTML با چند پسوند استفاده می کنند. صفحات سریع موبایل (AMP) یک چارچوب بسیار قابل دسترسی برای ایجاد صفحات وب موبایل سریع بارگیری است. چگونه وب سایت می تواند به موبایل تبدیل شود؟ با اضافه کردن Media Queries، یک وبسایت میتواند واکنشگرا;;باشد. ; Media Queriesا اجازه نمایش محتوای را با توجه به دستگاه کاربر بدون نیاز به تغییر محتوای. این تکنیک CSS معرفی شده در CSS3 است. Media Queries;به صفحات وب اجازه می دهد قوانین سبک CSS مختلف را بر اساس ویژگی هایی مانند عرض، ارتفاع و رنگ استفاده کنند. یک پرس و جو رسانه ای یک عبارت منطقی است که درست یا غلط است. <!– CSS media query on a link element –> <link rel=”stylesheet” media=”(max-width: 800px)” href=”sample.css” /> <!– CSS media query within a stylesheet –> <style> @media (max-width: 600px) { ; .facet_sidebar { ;;; display: none; ; } } </style> چگونه وب سایت می تواند با AMP سازگار شود؟ یک وب سایت AMP مطابق به دستورالعمل های https://www.ampproject.org/docs/get_started/create.html سازگار است، اما صفحات AMP نیز باید;واکنشگرا;یا قابل استفاده در تلفن همراه باشند. آیا مسائل محتوای تکراری با وب سایت های واکنشگرا;;وجود دارد؟ مسائل مربوط به محتوای تکراری در مورد صفحات واکنشگرا وجود ندارد. آیا یک محتوای محرمانه برای یک وب سایت سازگار با AMP وجود دارد؟ یک صفحه پاسخگو یا یک صفحه تلفن همراه به همان صفحه ای از وب سایت است که در طرح دیگری خدمت کرده است. صفحات با توجه به دستگاه نمایش داده می شوند که از آنها بازدید می شود. صفحات AMP به کاربر از حافظه Google AMP خدمت می کنند. صفحات AMP URL متفاوت دارند. از این رو، مسئله محتوای تکراری باید مرتب شود. Google AMP Cache یک شبکه تحویل محتوا مبتنی بر پروکسی برای ارائه تمام اسناد AMP معتبر است. آن صفحات HTML AMP را برداشت، آنها را پنهان می کند و به طور خودکار عملکرد صفحه را بهبود می بخشد. صفحات AMP نیاز به تایید دارند از آنجا که صفحات AMP همه بر پایه کد متکی هستند، مهم است که صفحات AMP شما از کد معتبر استفاده کنند تا به درستی بکشند. خوشبختانه، می توانید وب سایت های خود را با استفاده از اعتبار سنج پروژه AMP در اینجا به سایت AMP اعتماد کنید. ; اگر کد AMP شما تایید نشده باشد، نسخه های صفحه AMP شما توسط سایر سیستم عامل ها کشف و توزیع نخواهد شد. ; چگونه می توانم مسئله محتوای تکراری AMP را حل کنم؟ اگر وب سایت شما سازگار با AMP است و اگر شما نسخه های AMP و غیر AMP از صفحات خود را داشته باشید، لینک های زیر را شامل می شود: ; در هر صفحه غیر AMP، نسخه AMP صفحه را مرجوع می کند تا Google و سایر پلتفرم ها در مورد آن آگاه شوند. کد زیر را به صفحه غیر AMP اضافه کنید: <link rel = "amphtml" href = "https://www.example.com/url/to/amp-version.html" /> در صفحه AMP، متن زیر را برای ارجاع نسخه غیر کانونی AMP خود اضافه کنید: <link rel = "canonical" href = "https://www.example.com/url/to/regular-html-version.html" /> برای صفحات مستقل AMP (کسانی که نسخه غیر AMP ندارند) صفحه AMP باید خود را به عنوان نسخه کانون به صورت زیر مشخص کند: <link rel = "canonical" href = "https://www.example.com/ url / to / amp-document.html "/> چگونه می توانم صفحات شکایت AMP را تایید کنم؟ شما می توانید AMP را در https://validator.ampproject.org/ تایید کنید چگونه می توانم از قابلیت Mobile-Friendlyliness وب سایت آزمایش کنم؟ شما می توانید از صفحه تلفن همراه https://testmysite.thinkwithgoogle.com/intl/en-in تست کنید. سیگنال دوستانه بودن یک سیگنال رتبه بندی است؟ بله از تاریخ 21 آوریل سال 2015، Google شروع به استفاده از استفاده از تلفن همراه به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کرد. دوستیابی با تلفن همراه همچنان یک عامل رتبه بندی باقی می ماند زیرا AMP نیز باید پاسخگو باشد. AMP یک نشانه رتبه بندی است؟ نه، AMP همچنان یک پیغام رتبه بندی نیست، همانطور که توسط جان مولر، یک تحلیلگر گوگل وب مسترینگ روند، در یک Hangout Google، در علامت 15:50 در ویدیوی ذکر شده است. بعضی از تفاوت های AMP Vs Mobile-Pages را در بالا ذکر کردم، اما اجازه دهیم آنها را سریعا در یک فرمت کوتاه و آسان برای مشاهده قرار دهیم. سایت های موبایل دوستانه بر روی طرح وب سایت متمرکز می شوند تا تجربه کاربر بهینه ای را در اختیار شما قرار دهد که AMP بر روی طرح وب سایت و سرعت بارگذاری تاکید می کند تا تجربه کاربر بهینه را فراهم کند. Mobile-Friendly یک برچسب موتور جستجوی قدیمی است زیرا اکثر سایت های این روزها با طرح پاسخگو ساخته شده اند، با این حال اکثر سایت ها هنوز از AMP برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت استفاده نمی کنند. گوگل وب سایت ها را نشان نمی دهد تا نشان دهند که آیا آنها دوستانه هستند یا خیر، اما وب سایت هایی را که با AMP بهینه شده اند، برچسب گذاری می کنند. AMP یک روش جهانی برای بهینه سازی زمان بارگذاری و تجربه کاربر است چرا که آن را بر اساس همان فرمت کد بدون توجه به طراحی وب سایت. با این حال، سایت های دوستانه همراه با طرح های پاسخگو می توانند به شدت متفاوت باشند و از یک منبع کد آنلاین جهانی هم استفاده نکنند. ;
بازگشت به وبلاگ